עליית מחירים בדרך: הופסקו לאלתר משלוחי הבקר בהטסה לישראל

    איתי גדסי 1 Comment on עליית מחירים בדרך: הופסקו לאלתר משלוחי הבקר בהטסה לישראל

    בעקבות חריגה מנהלי משרד החקלאות המתייחסים למניעת צער בעלי החיים במשלוח ההטסה מהונגריה, הופסקו המשלוחים בהטסה עד לסיום חקירת המקרה והטמעת הנהלים • במקביל, המשרד ממשיך לפעול להרחבת היקפי היבוא של בשר מצונן ממדינות אירופה ודרום אמריקה,

    צילום: Gili Yaari/Flash90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום רביעי לפנות בוקר יצא מהונגריה משלוח אווירי ועליו כ-1,200 עגלים בדרכו לישראל. במהלך הטיסה הובחנה תמותה חריגה בקרב העגלים. בעקבות המקרה, הוחלט משיקולי צער בעלי חיים לעצור את המשלוחים האוויריים לישראל עד לסיום חקירת המקרה על ידי השירותים הווטרינריים ויחידת הפיצו"ח (הפיקוח על החי והצומח) במשרד החקלאות ובמקביל, לחזור ולשנן את הנהלים ליבואנים.

    במקביל, לאור החשיבות הרבה שהמשרד מייחס לצמצום הפגיעה ברווחתם של בעלי חיים, פועל המשרד להגדלת היקפי היבוא של הבשר השחוט לישראל מה שבהכרח יוביל לצמצום המשלוחים של עגלים חיים. על כן, במהלך השנה האחרונה, הוגדלה כמות מכסות היבוא לבשר בקר שחוט הפטורות ממכס, העומדת כיום על כ-7,500 טונות. המכסה תורחב עוד במהלך השנים הקרובות.

    כמו כן, המשרד אישר כ-20 מפעלים נוספים במדינות יעד באירופה (בצרפת, ספרד, אירלנד ועוד) המורשים לייצא לישראל בשר מסוג זה. במקביל, פועל המשרד להארכת חיי המדף של הבשר המיובא מארצות דרום אמריקה. מהלכים אלו יובילו בהכרח להקטנת מספר העגלים החיים המובלים לישראל בהטסה או בהשטה.

    קמעונאים מציינים כי עד שיוחזרו המשלוחים או במקביל יוגדלו ההקיפים צפוי מחסור בבשר מה שעלול להביא לעליית מחירים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה זה משנה בסוף גם ככה הם מגיעים לצלחת…